در جهان هالیوود، الیزابت اولسن، بازیگر محبوب ۳۶ ساله و ستارهی جهانی فیلمهای مارول (در نقش واندا ماکسیموف)، همیشه با ظاهری ساده و دلنشین شناخته میشود. اما او این بار، برای اکران فیلم کمدی رمانتیک جدیدش به نام «ابدیّت» (Eternity) در نیویورک، یک بیانیهی مد سکسی و جسورانه صادر کرد: سوتین مشکی زیر یک کت رسمی!
این استایل خیرهکننده، بلافاصله توجهات را به سمت اکران فیلمی جلب کرد که قرار است در ۲۶ نوامبر اکران شود. در این فیلم، شخصیت «جوآن» با بازی الیزابت، در دنیای پس از مرگ مجبور است میان عشق اولش (کالوم ترنر) و همسرش (مایلز تلر) یکی را انتخاب کند؛ یک مثلث عشقی که در آن سوی ابدیت رخ میدهد.

کالبدشکافی لباس جسورانه؛ سوتین، کت و قدرت زنانه
الیزابت اولسن با حضور در کنار همبازیهایش، مایلز تلر (۳۸ ساله) و کالوم ترنر (۳۵ ساله)، با یک ترکیب غیرمنتظره و بسیار جذاب در فرش قرمز ظاهر شد:
- سوتین سکسی و کوچک: هستهی اصلی استایل او، یک سوتین کوچک بود که به شکلی باز زیر لباس پوشیده شده بود. این انتخاب، اوج جسارت و شکستن کلیشههای پوشش رسمی هالیوودی را نشان میداد.
- کت رسمی برای حفظ وقار: او این سوتین را با یک کت شیک و رسمی ست کرده بود تا ظاهری متعادل بین فشن خیابانی و وقار فرش قرمز ایجاد کند.
در مقابل، مایلز تلر با همسرش، کیلی اسپری، حضور داشت که او پیراهنی سفید و شنلمانند پوشیده بود. کالوم ترنر هم کت و شلوار قهوهای اورسایز را انتخاب کرده بود. اما تمام اینها، نتوانست توجه رسانهها را از جسارت اولسن دور کند.

تقاضای جنجالی اولسن؛ «من فقط فیلمهای سینمایی بازی میکنم!»
در حالی که لباس الیزابت اولسن، جنجال سطحی را ایجاد کرد، اما اظهارنظر اخیر او دربارهی نحوه کارش در هالیوود، خشم گستردهای را در فضای مجازی به وجود آورد و او را مورد انتقاد شدید قرار داد.
الیزابت اخیراً فاش کرد که از این پس، تنها در فیلمهایی بازی خواهد کرد که برنامهای قطعی برای اکران در سالنهای سینما داشته باشند، نه صرفاً پخش از پلتفرمهای استریمینگ (نمایش خانگی).
او به نشریه InStyle گفت:
«اگر فیلمی مستقل ساخته شود و فقط به یک سرویس استریمینگ فروخته شود، ایرادی ندارد. اما من نمیخواهم در ساخت چیزی مشارکت کنم که پایان نهاییاش فقط آن باشد [نمایش خانگی].»
او دلیل این تصمیم را اینگونه توضیح داد:
«فکر میکنم مهم است که مردم به عنوان یک اجتماع گرد هم بیایند، انسانهای دیگر را ببینند و در یک فضا کنار هم باشند. به همین دلیل است که من ورزش را دوست دارم. فکر میکنم جمع شدن مردم برای چیزی که هیجانزدهشان میکند، واقعاً قدرتمند است.»

خشم مردم؛ ثروت «وانداویژن» و ریاکاری در سینما
اظهارنظر الیزابت اولسن، بلافاصله در شبکههای اجتماعی، به ویژه X (توییتر سابق)، به یک بحث داغ تبدیل شد. کاربران، به تندی از او انتقاد کردند و این رفتار را ریاکارانه و متکبرانه خواندند.
منتقدان یک نکتهی کلیدی را یادآوری کردند: بزرگترین و موفقترین عنوان حرفهای الیزابت اولسن، یعنی سریال «وانداویژن» (WandaVision)، یک نمایش انحصاری در پلتفرم دیزنی پلاس بود! علاوه بر این، او در فیلمهای استریمینگ مانند Kodachrome (۲۰۱۷، نتفلیکس) و His Three Daughters (۲۰۲۳) نیز بازی کرده بود.
برخی از تندترین واکنشهای کاربران این بود:
- «چقدر باطراوت است که یک بازیگر درجه الف، از بالای کوهی از پول مارول (پلتفرمی که مدل فرنچایزش سینمای با بودجه متوسط را نابود کرد) از قداست تجربه تئاتر دفاع میکند.»
- «این نوستالژی کنترلشده برای اجتماع، شبیه یک امتیاز لوکسی است که فقط کسانی که از واقعیتهای اقتصادی صنعت مصون هستند، میتوانند آن را موعظه کنند.»
- «ترجمه این حرف: من پول بیشتری نیاز دارم و استریمینگ به اندازه کافی پرداخت نمیکند.»

الیزابت اولسن، با لباس سکسی و جسورانهاش در اکران «ابدیّت»، میخواست نشان دهد که از نظر فشن، به بلوغ و رهایی رسیده است. اما «تقاضای هالیوودی» او دربارهی اکران سینمایی، زیر سایهی ثروت هنگفتی که از پلتفرمهای استریمینگ (مانند وانداویژن) کسب کرده، قرار گرفت. مردم این حرکت را یک ریاکاری بزرگ از سوی کسی دانستند که از یک «کوه پول» پایین میآید و برای سینمای سنتی موعظه میکند. لباس او جنجال ظاهری ایجاد کرد، اما سخنانش، جنجالی عمیقتر و اقتصادی را برانگیخت که میتواند شهرت او را خدشهدار کند.

