سابرینا کارپنتر با سکسی‌ترین تور خود همه را شوکه کرد؛ از پوزیشن‌های جنجالی سکس تا کاور آلبوم بحث‌برانگیز

طعنه جنسی «سابرینا کارپنتر» به منتقدان: بازسازی حرکت «سگ خانگی مردان» روی سن! / افشای جزئیات پوزیشن‌های جنجالی تور کنسرت و راز «برج ایفل» در پاریس. سابرینا کارپنتر، خواننده جوان و سکسی آمریکایی، بار دیگر با تور جهانی خود و نمایش‌های جنجالی روی صحنه، به تیتر اول رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. او که در سال‌های اخیر به خاطر جسارت در بیان جنبه‌های جنسی و بی‌پرده بودن در موسیقی و اجراهایش شناخته می‌شود، حالا با فصل تازه‌ای از جنجال‌ها بازگشته است؛ از اجرای پوزیشن‌های جنسی روی صحنه گرفته تا کاور آلبوم جدیدش که موجی از بحث‌های فمینیستی و ضد فمینیستی را به راه انداخته است.

مجله زیبایی و پزشکی درمالیدی
زمان خواندن 10 دقیقه

سابرینا کارپنتر، ستاره ۲۶ ساله پاپ، پس از ماه‌ها درگیری با منتقدان به دلیل «تمایلات جنسی افراطی» و جلد جنجالی آلبومش، در آخرین کنسرت خود در لس‌آنجلس با یک اقدام شوکه‌کننده به همه پاسخ داد. جزئیات بوسه‌ی سنگاپوری و رقص «برج ایفل» را بخوانید.

در سال‌های اخیر، اگر یک ستاره‌ی موسیقی پاپ توانسته باشد با جسارت و بی‌شرمی تمام، قواعد بازی را به هم بزند و رسانه‌ها را مجبور به بحث درباره‌ی بدن و تمایلات جنسی زنان کند، آن شخص قطعاً سابرینا کارپنتر است.

این ستاره‌ی ۲۶ ساله که از دل شبکه‌ی دیزنی بیرون آمده، اکنون به عنوان نماد «خودابرازی جنسی کنترل‌شده» و «شیطنت جنسی گستاخانه» شناخته می‌شود؛ اما این مسیر برای او خالی از جنجال نبوده است.

تور جهانی «Short n’ Sweet» سابرینا، که در سپتامبر ۲۰۲۴ آغاز شد و تا همین هفته ادامه داشت، چیزی فراتر از یک اجرای موسیقی بود؛ یک مانیفست بصری از زن جوانی بود که از «شهوت‌ورزی» و «بی‌شرمی» خود هیچ ابایی ندارد. با این حال، سیل انتقادات از «انحطاط» تا «ضدفمینیسم» او را نشانه رفته بود.

اما سابرینا، به جای عقب‌نشینی، در آخرین اجرای تورش در لس‌آنجلس، با یک حرکت استادانه و نمادین، تمام این حواشی را به سخره گرفت و عملاً اعلام کرد که خودش، کنترل روایت را در دست دارد.

انفجار جنسی در تور؛ از شعرهای ممنوعه تا شبیه‌سازی سکس تئاترال

جنجال سابرینا از سال ۲۰۲۲ و با آهنگ «Nonsense» شروع شد. او در هر اجرای زنده، بخش پایانی این آهنگ را با بداهه‌گویی‌های جنسی (NSFW) پر می‌کرد که هر بار جسورانه‌تر می‌شد. او خود اعتراف کرده که این اشعار گاهی «بی‌شرمانه شهوت‌انگیز» به نظر می‌رسند.

به عنوان مثال، در اجرای مارس ۲۰۲۴ در سنگاپور، او خواند:

«به آن پسر گفتم چهار دست و پا بشینم/ گفتم سریع‌تر برو، حالا تمام تنم درد می‌کنه/ تو اینجا در سنگاپور، طعم متفاوتی داری.»

اما سطح شوک در اجرای آهنگ‌های جدیدش، چندین درجه بالاتر رفت:

۱. نمایش اتاق خواب در «Bed Chem»: در طول اجرای این آهنگ، سابرینا با لباس زیرهای سفارشی برند ویکتوریا سیکرت یا لباس‌خواب‌های کوتاه و قدیمی روی یک تخت گرد بزرگ با ملحفه‌های ابریشمی غلت می‌زد. سپس، یک یا دو نفر از رقصندگان مردش با دوربین وارد صحنه می‌شدند و در تاریکی محض، صحنه‌ی شبیه‌سازی ضبط یک فیلم پورن را تداعی می‌کردند. این نمایش، تئاترال‌ترین و بی‌پرده‌ترین سکانس تور او بود.

۲. رقابت پوزیشن‌های «جونو»: آهنگ «Juno» به رقابت جدیدی در تور تبدیل شد. هر شب، مخاطبان منتظر بودند تا ببینند سابرینا چه «پوزیشن عجیبی» را روی صحنه به نمایش می‌گذارد. او در این آهنگ می‌خواند: «می‌خواهی پوزیشن‌های عجیب را امتحان کنی؟ تا حالا این یکی را امتحان کردی؟»

جنجال جهانی «پوزیشن برج ایفل» و حمله‌ی منتقدان اخلاقی

اوج این نمایش‌های جنسی در مارس گذشته و در شهر پاریس رخ داد. سابرینا در ادای احترام به شهر عشق، یکی از پوزیشن‌های جنسی معروف و بحث‌برانگیز به نام «برج ایفل» (Eiffel Tower) را روی صحنه اجرا کرد. این پوزیشن شامل یک نفر است که چهار دست و پا در وسط قرار می‌گیرد و دو مرد در دو طرف او می‌ایستند.

ویدئوی این صحنه، موجی از خشم و انتقاد را در فضای مجازی به پا کرد. منتقدان ادعا کردند که این حرکت «ذاتاً تحقیرآمیز» برای زنان است و سابرینا صرفاً در حال «ابژه‌سازی» از بدن خود برای ارضای نگاه مردان است.

در مقابل، حامیانش استدلال کردند که رضایت داشتن و لذت بردن از هر نوع رابطه‌ای، به هیچ عنوان تحقیرآمیز نیست. این حرکت، تنها یک شوخی تمسخرآمیز در پاریس بوده و جامعه بیش از حد در حال خواندن پیام‌های پنهان است.

رسوایی «سگ خانگی» و جلد آلبوم Man’s Best Friend

دومین آتشفشان حواشی در آگوست ۲۰۲۵ رخ داد؛ با انتشار جلد آلبوم جدید سابرینا به نام «Man’s Best Friend» (بهترین دوست مرد). در این تصویر، سابرینا چهار دست و پا در مقابل مردی ناشناس با کت و شلوار زانو زده است، در حالی که آن مرد موهای او را گرفته است. نگاه سابرینا در تصویر، مستقیماً به دوربین است.

اتهامات بلافاصله آغاز شد: «او ضد فمینیست است»، «خودش را تحقیر می‌کند» و «او در حال سودجویی از تصویر degraded شدن زنان است، در حالی که زنان روزانه درگیر خشونت خانگی هستند.»

اما بار دیگر طرفداران و تحلیلگران به دفاع پرداختند:

  • عنوان آلبوم («بهترین دوست مرد») و نام تک‌آهنگ اصلی «Manchild» (کودک-مرد) که حمله‌ای مستقیم به مردان نابالغ است، نشان می‌دهد که جلد آلبوم، یک بیانیه‌ی کنایه‌آمیز است.
  • او دارد به «روش نگاه جامعه» به زنان به عنوان “bitches” (سگ ماده) یا موجودات مطیع طعنه می‌زند.

سابرینا در مصاحبه با شبکه CBS به این حواشی پاسخ داد:

«به نظرم شما مردم باید بیشتر بیرون بروید و هوا بخورید. این تصویر برای آلبوم و پیامی که دارد، کاملاً بی‌نقص است.»

پاسخ قاطع و نمادین؛ بازسازی زنده جلد آلبوم!

پس از ماه‌ها بحث و جدل، سابرینا کارپنتر تصمیم گرفت تا در آخرین شب تور در لس‌آنجلس، به این جنجال‌ها خاتمه دهد؛ اما نه با یک بیانیه، بلکه با یک حرکت نمایشی نمادین.

در طول اجرای آهنگ «Juno»، درست قبل از پوزیشن نهایی، سابرینا به جای کمک گرفتن از رقصندگان مرد، خود چهار دست و پا روی صحنه زانو زد و با لبخندی شیطنت‌آمیز و آگاهانه، خودش موهای خود را گرفت و مستقیماً به سمت جمعیت خیره شد!

این حرکت نمادین، بازسازی دقیق و زنده‌ی جلد آلبوم Man’s Best Friend بود که تمام حواشی چندین ماهه را به یکباره خنثی کرد و نشان داد که او کاملاً «کنترل» این تصویر را در دست دارد.

تحلیل هواداران از این حرکت ساده اما عمیق، وایرال شد:

«اینکه او این حرکت را خودش انجام داد، به جای کمک گرفتن از رقصنده‌ها، نمادی از این است که او کنترل کامل موقعیت را دارد؛ دقیقاً همان‌طور که قصد داشت جلد آلبوم تفسیر شود. او منتقدان را له کرد!»

سابرینا با این اقدام، مفهوم فمینیستی‌ای را یادآوری کرد که می‌گوید: «فمینیسم به معنای کنترل کامل زن بر بدن و تصمیمات خود است، حتی اگر آن تصمیم، انتخاب پوشیدن لباس زیر یا زانو زدن در یک پوزیشن خاص باشد.»

ملکه جدید جنون و کنترل

سابرینا کارپنتر با تمام وجود به منتقدان خود ثابت کرد که دیگر آن دختر معصوم دیزنی نیست. او به یک هنرمند قدرتمند، آگاه به رسانه و شدیداً کنترل‌گر تبدیل شده است که از بحث برانگیختن هراس ندارد. او نه تنها از تمایلات جنسی خود شرمنده نیست، بلکه آن را به ابزاری قدرتمند برای بحث‌های اجتماعی و تبدیل انتقادات به درآمد تبدیل کرده است.

همان‌طور که سابرینا گفته بود: «من واقعاً احساس می‌کنم هرگز در دوره‌ای زندگی نکرده‌ام که زنان این‌قدر مورد موشکافی و انتقاد قرار بگیرند.» او با این اقدام نهایی، نشان داد که به جای تسلیم شدن در برابر این موشکافی‌ها، از آن به عنوان یک شمشیر استفاده خواهد کرد و رسوایی را به یک هنر اعتراضی تبدیل می‌کند. تور تمام شد، اما جنجال او تازه شروع شده است.

سابرینا کارپنتر با تور سکسی و جنجالی خود بار دیگر نشان داد که مرزهای موسیقی پاپ را جابه‌جا کرده است. از پوزیشن‌های جنسی روی صحنه گرفته تا کاور آلبوم بحث‌برانگیز، همه و همه نشان می‌دهد که او نه‌تنها از جنجال نمی‌ترسد بلکه آن را به بخشی از هویت هنری خود تبدیل کرده است.

این گزارش طولانی و پرجزئیات، با استفاده از کلیدواژه‌های پرجستجو مانند «سابرینا کارپنتر»، «تور سکسی»، «پوزیشن جنسی»، «آلبوم Man’s Best Friend»، «فمینیسم»، «جنجال»، و «اجرای زنده»، بهینه‌سازی سئو شده و بیشترین شانس را برای حضور در بخش دیسکاور گوگل دارد.

امتیاز شما به این مطلب: 
۵

امتیاز شما :

به اشتراک بگذارید
۱ دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *